ABACCS

ABACCS
Dari Fakulti Perakaunan UiTM

Pages

Sunday, January 3, 2010

Perkhidmatan Kaunter Pendaftaran Kursus Pelajar

Bagi membantu melicinkan perjalanan pendaftaran kursus, pihak Fakulti Perakaunan akan menyediakan kaunter perkhidmatan pendaftaran kursus pelajar seperti butiran berikut:-

Tempat:
Tingkat 12, berhadapan dengan Bilik Mesyuarat Fakulti Perakaunan

Tarikh:
4 - 6 Januari 2010

Masa :
10.00am - 1.00pm - Part 4 dan 5
2.00pm - 5.00pm - Part 6,8,9 & 10


Jenis Perkhidmatan kaunter yang disediakan:
Kaunter 1 - bagi pelajar yang tidak mempunyai masalah (pelajar mendaftar semua kursus dalam kumpulan yang sama)

Kaunter 2 & 3 - bagi pelajar yang mempunyai masalah dalam pendaftaran
kursus.

Para pelajar dinasihatkan agar mematuhi arahan yang diberikan bagi pendaftaran kursus seperti dibawah:-
* Jika anda mendaftar satu kursus/subjek dalam kumpulan D (sbg contoh) maka anda perlulah mendaftar kesemua subjek yang diambil dalam kumpulan yang sama (Kumpulan D)kecuali bagi mereka yang mengulang subjek (repeaters). Bagi yang repeaters, sila rujuk kepada email terdahulu kerana kumpulan subjek yang repeat telah diperuntukkan kepada anda.

* Sekiranya anda telah mendaftar dalam kumpulan yang bercampur-aduk, maka anda perlulah mengugurkan semula kursus/subjek dalam kumpulan yang bercampur-aduk itu, dan mendaftar semula dalam kumpulan yang sama. Bagi pelajar yang mengulang, anda dibenarkan untuk mengambil subjek repeat dalam kumpulan yang berlainan iaitu dalam kumpulan yang telah ditetapkan. Perkara ini merupakan atas arahan Dekan Fakulti Perakaunan.

* Kumpulan A,B dan C bagi semua bahagian adalah diperuntukan untuk program Fast track. Kepada pelajar normal track yang mendaftar dalam kumpulan tersebut, sila gugurkan kursus dan mendaftar semula dalam kumpulan yang telah ditetapkan.

* Setelah berjaya mendaftar kursus tersebut, anda diminta untuk mencetak salinan daftar kursus sebanyak 2 salinan, dan perlulah menyerahkan satu salinan ke kaunter 1 bagi mendapatkan pengesahan pensyarah yang bertugas. Satu salinan lagi akan disimpan oleh pelajar itu sendiri.

* Bagi pelajar yang mempunyai masalah mengenai subjek/kursus yang akan diambil pada semester ini, sila berjumpa dengan Ketua Program, Norliza Omar atau Puan Yusarina.
Waktu Konsultasi :
10.00am - 12.00 pm
2.00 pm - 5.00 pm
Tempat : Bilik Makmal Tingkat 12

Perhatian:
Makmal komputer di tingkat 12 (berhadapan dengan surau) disediakan bagi pelajar yang ingin mendaftar/gugur kursus. Printer juga disediakan bagi menyenangkan pelajar mencetak 2 salinan pendaftaran kursus.

Sekiranya anda tidak mempunyai sebarang masalah (semua subjek didaftarkan dalam kumpulan yang sama, anda boleh terus ke kaunter 1 bagi menyerahkan satu salinan pendaftaran kursus.

Sekiranya para pelajar yang mempunyai masalah iaitu ingin menukar kumpulan yang bercampur aduk, jadual waktu yang bercanggah dan sebagainya, sila cuba untuk mendaftar subjek anda semula di makmal tingkat 12. Sekiranya masih tidak berjaya, barulah mendapatkan perkhidmatan di kaunter 2 atau 3.

Sekiranya ada pelajar yang tidak pasti mengenai subjek yang akan diambil, sila rujuk kepada saya, Norliza Omar atau Puan Yusarina terlebih dahulu. Apabila subjek yang akan diambil telah dikenalpasti, anda boleh mendaftar sendiri di makmal yang disediakan. Jika masih tidak berjaya, barulah dapatkan perkidmatan di kaunter 2 atau 3.

Perkhidmatan ini disediakan bagi memudahkan para pelajar serta ingin menjimatkan masa pelajar menunggu. Semoga para pelajar dapat mengikut arahan yang diberikan bagi memudahkan semua pihak. Kerjasama yang diberikan oleh para pelajar, saya dahului dengan ucapan terima kasih.